הגר"ש בעדני על מתווה הכותל: "לפעמים יושבים בממשלה עם מחללי שבת"

"יש את מועצת החכמים ואת חכמי האשכנזים. השאלה גם כמה הכרה יש בהם, לפעמים הכרה זה אומר לזרוק עצם ולהיפטר לפעמים זה יותר. זו בעיה קשה. ה' יעזור לנו וינחה אותנו בדרך הישרה"
ישראל פריי No Comments on הגר"ש בעדני על מתווה הכותל: "לפעמים יושבים בממשלה עם מחללי שבת"

חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני בשיחה עם אבי מימרן על מתווה הכותל ועל ההכרה ברפורמים: "לפעמים הכרה זה אומר לזרוק עצם ולהיפטר, ולפעמים זה יותר. זו בעיה קשה" • האם צריכים לפרוש? "צריך לדון בכובד ראש ועם הרבה מאוד אחריות"

"יש את מועצת החכמים ואת חכמי האשכנזים. השאלה גם כמה הכרה יש בהם, לפעמים הכרה זה אומר לזרוק עצם ולהיפטר לפעמים זה יותר. זו בעיה קשה. ה' יעזור לנו וינחה אותנו בדרך הישרה"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערת אישור הממשלה את מתווה הכותל החדש, שיש בו הכרה בחוגי הרפורמים, קונסרבטיבים ונשות הכותל, ממשיכה לתת אותותיה בעולם היהודי, וכתוצאה מכך, מדירה שינה מעיני פוליטיקאים ואישי ציבור.

מידת האמונה והביטחון בנחרצות איומיהם של חברי הכנסת החרדיים, מהווה פקטור מרכזי בהשפעה על הכרעת ראש הממשלה, בין המשך המתווה הנוכחי לבין כניעה לאילוציו הפוליטיים וצבירת נקודת חובה ביחסיו עם יהודי ארצות הברית הרפורמיים.

בשיחה קצרה שנתן חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני לאבי מימרן ב'קול חי', נשמע הרב נחרץ בהתנגדות שתוביל המועצה נגד ההכרה ברפורמים, לצד שהוא מדגיש כי החלטה על פרישה מהקואליציה מותנית בהרבה שיקול דעת, אחריות ומחשבה.

"בינתיים השליחים שלנו, אריה ועוד, מטפלים בנושא. כשיגיעו עם ההכרעות נדון בזה", דברי הגר"ש, "האם צריך לפרוש מהממשלה? – זו שאלה טובה. אנחנו נדון ונדון לכשיגיעו התוצאות וההחלטות".

הרב בעדני ביקש להדגיש את שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים הדתיים והחרדיים, בראשם מפלגת ש"ס ויהדות התורה: "לא רק אנחנו, גם המפלגות האשכנזיות עושים מאמצים בנושא. מה נחליט? – לא יודע. כעת שליחים נפגשו עם ראה"מ, נמתין לתוצאות".

באשר לגופה של שאלה, האם חובה לפרוש מממשלה שמכירה ברפורמים, העיר הרב בעדני: "לפעמים אנחנו גם יושבים בממשלה שמחללים בה שבת. צריך לדון בכובד ראש ועם הרבה מאוד אחריות, מה מונח על כף המאזניים. אנחנו לא לבד. יש את מועצת החכמים ואת חכמי האשכנזים. השאלה גם כמה הכרה יש בהם, לפעמים הכרה זה אומר לזרוק עצם ולהיפטר לפעמים זה יותר. זו בעיה קשה. ה' יעזור לנו וינחה אותנו בדרך הישרה", סיים.



0 תגובות